mandag 17. mars 2014

På farta igjen:)

Innlegg 4 dager forsinket...

PÅ farta igjen..

I skrivende stund sitter jeg igjen på en flyplass på vei ut på nye løpe eventyr. Denne gangen går turen til Lake District i England. Der er det duket for samling med resten av de europeiske løperen på  Team Inov8 2014. Jeg håper på fire spennende dager fylt med mye løping, nye bekjentskaper, treningsprat, testing av nye løpe sko og løpe klær samt annet løpe stæsj..

Jeg skal innrømme at det tok noen dager før jeg var på beina igjen etter mage problemene på Gran Canaria. Både motivasjon og fysikk fikk seg en real knekk. Det blir ofte slik når noe man har forbert seg på og gledet seg til lenge ikke går helt som forventet… Jeg kom til Gran Canaria for å fly 84km, men endte opp med å rusle 25..

Dette vil ikke si at hele turen vare en fiasko. Det var den definitivt ikke. Fra mandag til fredags kvelden før middag hadde jeg en av de beste oppladning til et løp jeg  har hatt noen gang,  og jeg hadde en av de beste følelsene i beina og  kroppen.. Jeg følte meg rett og slett super klar og i super form.

Også på denne turen fikk jeg stiftet noen nye bekjentskaper. Her nevnes spesielt mine tre ny svenske venner; Joel Nyberg (Tromsø) , Elov Petter Olsson og Johan Lantz. Under bussturen til start traff jeg også Tomas Pinås ( mannen bak  bant annet Holmestrand Marathon). Vi hadde en riktig trivelig busstur ,  som blant annet inkluderte en 12 manns felles urinering i en av serpentiner svingene på vei opp en bratt fjellvei( Det var ikke på grunn av dette vi misset staren med nesten 20 min)

Tilbake til svenskene. De gjorde alle meget gode løp under Transgrancanaria. Joel ble nummer tre på Marathon distansen, mens Johan og Elov løp sterkt på 84 kilometeren. Johan klarte å løpe inn til en 6. plass på den sterke tiden 8 timer og 45 minutter. Meget imponerende! Spesielt med tanke på at han starte 19 minutter etter hovedfeltet og måtte passere 400 løper på veien mot målet. Det var til tider vanskelig å løpe forbi på grunn av trange stier og en heller uvennlig fauna på utsiden av stien.

På bakgrunn av opplevelsene med de trivelige svenskene jeg traff på Gran Canaria og i lys av svenskenes sterke prestasjoner i langrenns løypa under de olympiske leker. Har jeg valgt å dedikere resten av blogginnlegget til en liten liste jeg har laget. Denne listen er en liten hyllest til Sverige og inneholder ord som beskriver det , jeg mener, er det beste Sverige har å by på. Jeg tror den spesielt vil gi en viss ”feel good” følelse for eldre skiløper fra Troms:

Kiruna, Ripan, fika, Gallivarre, Carola, påtår, pinne stoler, Ferrum, Dunderet, ”vakkar utan spakkal”, Jagersporet, Bjørn Borg, Matojavre skistadion, AXA fjallmarathon, Gullriset, Åre, Peak Preformance, Thomas Wassberg, tallrik, Karesuando Bensin AB (Svensk side),  systembolaget, Riksgrensen, Bjorkliden, Kebnekaise, pingis, glas og Falun Korv

Og mye mer kunne sikkert vært nevnt...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar