mandag 24. februar 2014

Selvrealisering


Selvrealisering – Hvor går grensen?

I skrivende stund sitter jeg på flyet på vei til det som i bestefall kan kalles norske pensjonisters mekka; Gran Canaria…

Hva skal jeg der?  Jo, jeg skal løpe 82 km med 4700 høydemeter opp og ned på tørre og steinete stier…

Kombinerer jeg dette med famille ferie? Nei, jeg reiser ned helt alene for å tren og hvile i dagene før konkurransen..

Hjemme skal kona jobbe og slite, mens guttene mine må gå 8,5 timers skift i barnehagen. Og vi har ingen nær familie i umiddelbar nærhet rundt Finnsnes som kan steppe inn og avlaste en ettermiddag eller to.

Grensa for selvrealisering er nok etter ”normal” standard passert for lenge siden.

Har jeg dårlig samvittighet for dette? Ja ,det har jeg..

Tenker jeg på å sette meg på neste fly tilbake til Norge og avlyse hele greia? Ja, det gjør jeg…

Gjør jeg det? Nei, det gjør jeg ikke!

For jeg har satt meg et klart mål for 2014.  I 2014 skal løping prioriteres!

Ofte må vi ta valg. Valget var for meg denne gangen var: Fortsette  å konkurrere løping med økt innsats eller sette en strek og si meg fornøy med det jeg har gjort de siste årene.
Valget ble å fortsette. Konsekvensen;  at prioriteringer som å reise alene til Gan Canaria for å trene og konkurrer må gjennomføres…

Dette er selvfølgelig noe vi har diskutert i heimen. Vi har gått flere runder og vært ærlige med hverandre.

Og det handler også om å gi og ta ..Gran Canaria tur på meg nå. London tur på kona i mai, osv.

Og kanskje kan det komme noe positivt ut av dette. Kanskje kan selvrealisering på dette nivået gi økt motivasjon og livsgnist. Noe som igjen gir økt tilstedeværelse og innsatts i det daglige.. Det vil vise seg.

Og til slutt.

Selv om jeg for øyeblikket sliter  med dårlig samvittighet etter å ha levnet familien alene på Finnsnes for å gjøre en ekte egotripp til Gran Canaria, så er jeg ikke bekymret for at det ikke skal gå bra der hjemme. For guttene og huset er i de beste hender. Jeg vet at jeg har en rasende flink, effektiv, vakker, sterk  og ikke minst snill kone!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar